The start of something new.

Och jag gjorde det. Låste denna blogg för andra gången. Känner att det är dags att dokumentera mitt liv igen, men är inte riktigt mogen för att låta andra läsa längre. Jag vill helt enkelt kunna skriva av mig, inte bara i min dagbok utan också här, varje dag. För jag vet hur mycket det lättar hjärtat och hur mycket bättre allt känns då. Egentligen vet jag också att jag inte borde skydda bloggen då jag borde stå för det som gör mig till mig. Men jag ska göra det för mig själv, för att kunna läsa tillbaka utan att någon annan vet. För att liksom rädda stunden en gång då och då.

Idag fick jag tillbaka mitt nationella prov i matte A vilket jag var grymt nervös över, så nervös att jag skakade innan jag fick det. Så tittade jag och konstaterade att det faktiskt hade gått riktigt bra. Såg dock inte betyget förräns efter jag bläddrat igenom hela häftet. MVG. Alla solar. Jag blev överlycklig. Kunde liksom inte blivit bättre nästan. Det räddade min dag.
Annars har skolan nu kommit igång igen, efter ett antal dagar i mysiga London. Jag bävade faktiskt bara lite för den här skolstarten, mest för att jag ska läsa FilB. Jag är nästan lite rädd för det trots att jag vet att jag inta borde vara de alls. Jag är ju stenbäst.
Har haft mycket mysiga dagar den senaste tiden. Mina vänner är bäst. Och Em ska till Australien och L är i Tyskland, jag kommer/saknar dem redan!
Har skapat mig ett ton nyårslöften som ska få mig att må bättre som mig. Men jag har under de här dagarna insett att jag faktiskt älskar det som är nu. Jag gör det. Verkligen, trots att jag inte riktigt vill det för jag vet att det finns så mycket att förbättra. Men jag antar att det är så det är. Att man faktiskt älskar nuet men inte riktigt vill göra det, för man längtar så sjukt efter något bättre hela tiden.
Och nu är det mat. Och jag skäms över att citera High School musical i rubriken. Men det är vad detta är. Början på något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0