There's no road that takes you where you want to go. (och inte i tid för den delen)

Idag har minst sagt varit en intressant dag. Den började met ett telefonsamtal från mamma strax innan fem i sju, jag var på väg till tåget. Ersättningsbussar. Hela. Vägen. Till stan. Och jag fruktar det värsta, som jag drömt mardrömmar om så länge, en sen ankomst till filosofin. Efter två telefonsamtal kommer jag fram till att ta bussen. Och vid närmaste stora hållplats så tänkt ejag och min kompis byta till en snabbare buss som skulle ta oss till skolan, förhoppningsvis i tid. Så går vi av ersättningsbussen och springer mot den andra bussen. Som då åker. Och vi får gå tillbaka till ersättningsbussen. När vi åkt en halvtimme har vi kommit en sträcka som vanligtvis tar tio minuter med tåg. Det är mitt i skogen. Och när klockan är kanske tjugo över 8 stannar bussen och chauffören går ut. Hon är borta i fem minuter och kommer sedan tillbaka. Då missar hon avfarten till stationen och ropar upp och frågar om någon skulle av. Jag och min kompis skriker till, men inget händer. Så när klockan är kvart i nio var bussen framme och vi skulle behöva ta ytterligare en för att komma till skolan. Då var vi en timme och tio minuter försenade. Jag hade missat hela filosofin i princip men tack vare J's kompis visste läraren att jag var sen. Thank God. Så ska vi gå av och byta buss när J säger att hon vill prata med chauffören, för det är inte rätt att skippa några stationer och stanna på alla. Vi var ju mer än en timme sena. Då händer det. Chauffören beklagar att vi är så sena och kör oss. Mig och J. Med bussen, direkt hela vägen till skolan. Ensamma på bussen och så stannade hon utanför skolan. Tänka sig en sån enorm lyx! Och vi som pratat om att man inte har rätt att klaga under turen. Vi lever ett otroligt bra liv. Ja. Minst sagt en oförglömlig busstur.

Filosofin verkade galet intressant, men kommer bli svårt. Jag ska dock klara det toppen. Sedan fortsatte dagen, tågen kom igång igen och jag fick inte en endaste minut frånvari från FilB'n. Sen dess har jag pluggat och nu ekar min mage efter mat så det är vad jag ska ägna kommande stund åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0